8/29/12

Untuk Ayah,Abah,Papa,Abi,Bapak

Assalam..

Di bulan syawal yang mulia ni aku jeles tengok kawan2 aku jln2 raya..Lantas, kami geng2 bangi yang tak berapa ramai ni pun buat aktiviti tahunan iaitu beraya..

okay, ni bukan cter sebenar.haha. Tapi boleh la dikaitkan sedikit dengan tajuk kita untuk hari ini. AYAH. Haa..besar tak? Jawatan dia jugak besar.  Ape2 pun mesti kena dapat cop mohor AYAH kan??So, sama la kite. Kalau sume org nak tau, abah saya paling susah nak bagi anak2 dia keluar dengan kawan2..Yer. kawan2. TAPI! Abah bagi je kalau keluar dengan kawan baik, sume kawan baik aku abah dah tau sapa, so setelah di scan dahulu baru la boleh keluar.hhihi..

Tapi, kite ni kadang2 mesti ada jgk rasa knpe xboleh keluar dgn yg ni? Sebab nya, mestilah ada sebab. Sebab dia risau, sebab dia xpercaya anak dia selamat, sebab dia tengok asik kelua je, sebab dia tgk mcm xreti nk bawak jln pulang..haha.sebab jauh sgt, sebab itu dan sebab ini. Kesimpulannya, kite sebagai anak2 jgnlah merungut bila xdapat keluar dgn kawan2. Cuba kite bygkan kite berada di tempat ibu bapa, haaa..rasakan! Mesti risau, pening kepala, nak bagi ke xnk anak aku kuar ni. Tak bgi nnti dikata mengongkong, bila bagi dikata xjaga anak, ataupun lupa diri nanti.

So, kita kenala memahami mereka. Mereka bukan pentingkan diri, mereka semua sayangkan kita. Bagusla ada ibu bapa yang macam ni. Lagi risau rasanya bila ada ibu bapa yang xkesah anak2 dia pergi mana. Malam boleh, siang pun boleh, dengan sape2 pun boleh kuar. Sekurang2 nya ibu bapa yang jenis protective ni dia tau tanggungjawab mereka, nnti kan kat akhirat, dorang jugak yang kena soal. Kesian dorang, lambat masuk syurga sebab kena jawab soalan kenapa xjage anak betul2 ?? Haish. 

Jadi, ini ialah penghargaan saya buat abah saya. :D


2 comments:

  1. Ya, keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibu bapa. Semoga menjadi anak yang solehah. ameen ^^,

    ReplyDelete